Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Marsvinsmat

Av Wilma Olausson - 29 april 2010 12:29

Hejsan alla marsvinsälskare! Idag ska jag skriva om vad som är bra för marsvinen att äta




Kål:

   Det finns en mängd olika kålsorter (savoy-, spets-, vit,-, grön -,röd-,blom-,bryssel-, sallads-,) och alla är nyttig och billig. Marsvin brukar gilla kål, men tänkpå att de kan få ont i magen om de får för mycket. Bäst är att vänja marsvin med lite kål i taget. Det som är bra med kålsorter är att de innehåller lite fett och energi och mycket vatten. Grönkål är den kålsort som inehåller mest c-vitamin.




Imorgon kommer jag skriva om morötter!

 
 
Anna

Anna

29 april 2010 16:40

SV: Tack så jätte mycket. Ja visst är det kul när man är många fler som har marsvin. Då kan man byta erfarenheter och tips med varann :)

http://minagrisar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Olausson - 17 juni 2010 16:17

Hej! Jag har inte skrivit på ett tag, men nu är jag tillbaka.   Den här gången kommer jag skriva om att låta marsvinen motionera och lite lekar till marsvinen. 1. Skär gurkbitar och morotsbitar 2. Göm de på lätta ställen 3. Släpp ut marsvin...

Av Wilma Olausson - 1 april 2010 12:51

Hej och välkommen till min nya blogg! I den här bloggen kommer jag skriva om marsvinsfakta och lägga upp bilder på marsvin osv   Här kommer fakta om mina marsvin jag har och dem jag har haft:   Namn: Gunnar Ålder: det fick vi aldrig veta ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards